آبیاری گیاهان با سرکه دست چین در یزد

چاشنی با طعمی تند و بوی تند، سرکه سیب در آشپزخانه ضروری است غنی بودن آن از ترکیبات فعال به آن خواص دارویی می بخشد که از زمان های بسیار قدیم توسط بشر مورد بهره برداری قرار گرفته است این ماده کم کالری می تواند یک متحد لاغری نیز باشد.

سرکه سیب، که بهترین برند آن سرکه دست چین می باشد محصول تخمیر شده غنی از اسید استیک
سرکه سیب یک نوشیدنی است که در طی فرآیند تولید در دو مرحله به دست می آید ابتدا مخمر ساکارومایسس آب سیب را تخمیر می کند و قندهای موجود در میوه را به الکل تبدیل می کند سپس باکتری های جنس استوباکتر از تبدیل الکل به اسید استیک اطمینان حاصل می کنند این اسید آلی فرار به محصول طعم ترش و بوی خاصی می دهد.

مصرف سرکه غلظت استات خون را افزایش می دهد
سرکه سیب حاوی ۵ تا ۶ درصد اسید استیک است غلظت خون این ترکیب پس از مصرف سرکه به سرعت افزایش می یابد تجویز 100 میلی لیتر سرکه به افراد سالم باعث می شود که اسید استیک خون پس از 15 دقیقه به حداکثر 350 میکرومول در لیتر می رسد.

وجود این ترکیب در بدن که از خانواده اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است تا حد زیادی به فواید این ماده غذایی برای سلامتی کمک می کند به تولید داخلی که توسط باکتری های مفید موجود در میکروبیوتای روده تضمین می شود، اضافه می شود.

سرکه سیب حاوی بسیاری از مواد مغذی و مواد فعال دیگر است
سرکه سیب همچنین حاوی ویتامین های A، B1، B2، B6، C و E و مواد معدنی: کلسیم، مس، فسفر، سدیم و پتاسیم است اسیدهای آمینه، ترکیبات پلی فنولیک (کاتچین، گالیک، کافئیک، اسید فرولیک…) و همچنین اسیدهای آلی غیرفرار (اسیدهای تارتاریک، سیتریک، مالیک، لاکتیک…) نیز وجود دارند.

مصرف سرکه سیب یکی از روش های محبوب لاغری است برای ارزیابی اثربخشی آن موضوع مطالعات علمی بوده است.