تاثیر قرص نعنا compass در بیماری گوارتز

موارد منع مصرف نعناع
از آنجایی که به نظر می رسد نعناع ترشح صفرا را تحریک می کند، وجود سنگ های کیسه صفرا باید مصرف خوراکی نعناع فلفلی را منع کند تا از حمله قولنج صفراوی جلوگیری شود.

عوارض جانبی و مصرف بیش از حد نعناع فلفلی
اثرات نامطلوب اسانس قرص نعنا compass در تماس مستقیم با مری یا معده ظاهر می شود و باعث رفلاکس معده و سوزش سر دل می شود.

مصرف بیش از حد تصادفی اسانس نعناع می تواند باعث بثورات پوستی، سردرد، کندی ضربان قلب و سرگیجه شود که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

در کودکان خردسال عوارض جانبی جدی مانند تشنج با استفاده از اسانس نعناع گزارش شده است عوارض جانبی از نوع تحریک در افراد مسن مشاهده شده است.

فعل و انفعالات نعناع فلفلی با مواد دیگر
نعناع می تواند با بسیاری از داروها تداخل داشته باشد زیرا به نظر می رسد برخی از مولکول های مسئول دفع آنها توسط بدن را مهار می کند بنابراین احتیاط لازم است.

علاوه بر این، اسانس نعناع اثربخشی برخی داروهای قلبی (مسدود کننده های کانال کلسیم) را کاهش می دهد افرادی که از درمان های طولانی مدت استفاده می کنند باید قبل از مصرف مقادیر زیاد نعناع با پزشک خود مشورت کنند.

استفاده درمانی از نعناع فلفلی در سه ماهه اول بارداری منع مصرف دارد، زیرا ممکن است اثر تحریک کننده روی رحم داشته باشد زنان شیرده نیز باید از مصرف آن خودداری کنند، زیرا مواد فعال موجود در نعناع احتمالاً وارد شیر می شود.

نعناع در کودکان
با توجه به حساسیت خاص حنجره کودکان به نعناع (آپنه رفلکس ناشی از اسپاسم حنجره)، استفاده از تمام اشکال نعناع در کودکان زیر دو سال منع مصرف دارد بین دو تا چهار سال و در همه کودکان مستعد تشنج توصیه نمی شود.

استفاده از اسانس نعناع در کودکان زیر هشت سال به شدت ممنوع است بهتر است آن را برای بزرگسالان رزرو کنید.

در سال 2008، Afssaps (آژانس فرانسوی برای ایمنی محصولات بهداشتی) توصیه هایی در مورد استفاده از لوازم آرایشی حاوی منتول در کودکان زیر شش سال صادر کرد.

محتوای منتول آنها باید کاهش یابد (کمتر از 4.5٪ منتول) دوزهای بیش از حد شما را در معرض عوارض جانبی جدی (به ویژه تشنج) قرار می دهد.