دستگاه ساکشن دهان بیماری وبا را در سوئد افزایش داد

برای پیشگیری از عفونت‌های پس از جراحی، استفاده از پروفیلاکسی آنتی‌بیوتیکی و دستگاه ساکشن دهان، زمانی که مشخصاً نشان داده می‌شود، باید با الزامات فنی توصیه‌شده توسط دستورالعمل‌های منتشر شده در ادبیات با بیشترین دقت علمی مطابقت داشته باشد.

به طور کلی، استفاده پیشگیرانه از آنتی بیوتیک ها در دندانپزشکی از اصول مربوط به وضعیت ایمونولوژیک افراد تحت درمان، وجود علائم سیستمیک نشان دهنده گسترش عفونت و موارد مربوط به پیشگیری از اندوکاردیت عفونی پیروی می کند.

همیشه عاقلانه است که به یاد داشته باشید که استفاده پیشگیرانه از آنتی بیوتیک ها همچنان یک موضوع بحث برانگیز در دندانپزشکی است و باید به صورت موردی و با در نظر گرفتن خطرات و مزایای نشانه آن ارزیابی شود.

اقدامات همراه
سایر اقدامات کمکی مانند نشان دادن استفاده از دهانشویه‌های مبتنی بر کلرهگزیدین دی‌گلوکونات 12/0 درصد (کمپلکس Gingival KIN) حتی در دوره فوری قبل از جراحی (5 تا 7 روز) که قصد کاهش میکروبی است.

بار موجود در حفره دهان، با هدف کاهش فرآیند التهابی که قبل از مداخله جراحی پیشنهادی نصب شده است (به عنوان مثال، کشیدن، کاشت ایمپلنت، جراحی پریودنتال و غیره) هنگامی که خمیر دندان های کلرهگزیدین دی گلوکونات به آن اضافه می شود، می توان این فرآیند را افزایش داد اقدامات بهداشت دهان و دندان بیماران در طول دوره های درمانی خاص (به عنوان مثال، در طول درمان پریودنتال).

در این موارد، استفاده از KIN Forte Gingival با 0.05% کلرهگزیدین دی گلوکونات ممکن است یک گزینه عملی برای ارائه یا توصیه به بیماران، تحت راهنمایی دندانپزشک باشد.

اندیکاسیون استفاده از شستشوهای بعد از جراحی نیز در دسته توصیه هایی با سطح شواهد علمی خوب برای پیشگیری از عوارض عفونی پس از جراحی در دندانپزشکی قرار دارد.

پس از رعایت یک دوره اولیه 48 ساعته برای تشکیل و نگهداری موثر لخته خون در محل جراحی، می توان دهانشویه هایی با اثر ضد میکروبی معرفی کرد استفاده از آنها با هدف کاهش تشکیل بیوفیلم در زخم و بخیه های جراحی است.

در این موارد، دندانپزشک ممکن است کمپلکس لثه‌ای KIN (پانتنول، آلانتوئین، CPC و کلرهگزیدین دی‌گلوکونات 0.12 درصد) و یا استفاده ترکیبی از ژل کلرهگزیدین و اسید هیالورونیک را در محل‌های استخراج یا لثه‌پلاستی (مانند PerioKIN Hyaluronic) نشان دهد.