شیلنگ صنعتی هیدرولیک آتش نشانی باید نیروهای کششی بالایی را در طول عملیات تحمل کنند. اینها هم از فشار و هم از جریان ناشی می شوند. بزرگی کشش محوری در شلنگ آتش نشانی است
که در آن p فشار در شیلنگ نسبت به فشار محیط است، A1 سطح مقطع شلنگ، ρ چگالی آب، و Q نرخ جریان حجمی است.[19] این کشش بدون توجه به زاویه خم شیلنگ یکسان است.
هنگامی که یک نازل به شیلنگ متصل می شود و آب خارج می شود، نازل باید توسط یک لنگر مانند دست های آتش نشان مهار شود. این لنگر باید نیرویی در جهت اسپری اعمال کند که به آن واکنش نازل می گویند. بزرگی واکنش نازل سرعت جریان جت مومنتوم است،
کوپلینگ شیلنگ رزوه ای در ایالات متحده و کانادا استفاده می شود. هر یک از این کشورها از نوع متفاوتی از نخ استفاده می کنند. بسیاری از کشورهای دیگر در مورد کوپلینگ های سریع السیر استاندارد شده اند، که انتهای نر و ماده ندارند، اما به هر طرف متصل می شوند. باز هم، هیچ استاندارد بین المللی وجود ندارد: در اروپای مرکزی، کانکتور Storz توسط چندین کشور استفاده می شود. بلژیک و فرانسه از کانکتور Guillemin استفاده می کنند.
اسپانیا، سوئد و نروژ هر کدام جفت سریع خود را دارند. کشورهای منطقه اتحاد جماهیر شوروی سابق از کوپلینگ Gost استفاده می کنند. بارله-ناسائو و بارله-هرتوگ، دو شهرداری در مرز بلژیک و هلند، یک آتش نشانی بین المللی مشترک دارند. کامیونهای آتشنشانی به آداپتورهایی مجهز شدهاند که به آنها اجازه میدهد با هر دو رابط Storz و Guillemin کار کنند.[18]
در ایالات متحده، تعداد فزایندهای از بخشها از جفتکنندههای Storz برای شلنگ تامین قطر بزرگ یا سایر کوپلینگهای سریع السیر استفاده میکنند. از آنجایی که استفاده از آن استاندارد نیست، ممکن است دستگاه کمک متقابل محفظه ای در کامیون های خود داشته باشد که به تعداد زیادی آداپتور شلنگ اختصاص داده شده است.
سبک های مختلف کوپلینگ شلنگ بر تاکتیک های آتش نشانی تأثیر گذاشته است. دستگاه در ایالات متحده دارای “پیش اتصال” است: شیلنگ برای یک کار خاص در یک محفظه باز قرار می گیرد و هر شلنگ حمله به پمپ متصل می شود. با چنین تاکتیک هایی از اتصالات متعدد یا مشکلاتی که در انتهای زن و مرد وقت گیر هستند جلوگیری می شود. در کشورهایی که کانکتورهای Storz (یا مشابه) نسلها برای شیلنگهای حمله استفاده میشود، آتشنشانان یک منیفولد را در مرز منطقه خطر رها میکنند که توسط یک خط تغذیه به دستگاه متصل میشود. در نتیجه، آیتم کوچک “شلنگ کوپلر” نیز بر ظاهر و طراحی دستگاه آتش نشانی تأثیر گذاشته است.