نقاشی از شکلات قلبی فرمند برای رنگ آمیزی استفاده کرد

اگر رابطه خود را با شکلات قلبی فرمند “پیچیده” توصیف کنید، تنها نیستید. حدود 45 درصد از زنان در ایالات متحده گزارش می دهند که هوس شکلات دارند و 91 درصد از دانشجویان دختر به طور منظم هوس شکلات می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که برخلاف مردان، بسیاری از زنان هنگام خوردن این غذای بالقوه «ممنوع» احساس گناه می‌کنند یا اصلاً با میل به خوردن آن مبارزه می‌کنند.

این رابطه تیره با شکلات می تواند از جهات مختلفی مضر باشد. متخصصان تغذیه توضیح می دهند که چگونه شکلات می تواند نه تنها برای جوانه های چشایی، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید باشد.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زنانی که خوردن کیک شکلاتی را با جشن مرتبط می‌دانند حفظ وزن موفق‌تری داشتند، در حالی که کسانی که آن را با احساس گناه مرتبط می‌دانستند احتمالاً با تعدادی از مشکلات مواجه می‌شوند، از جمله:

شکلات

یک کلید در معکوس کردن اثرات منفی این میل به شکلات، متوقف کردن تابو کردن آن است. شما مجبور نیستید در مورد هوس یک غذا احساس گناه کنید، چه شکلات یا کلم بروکلی. در حقیقت، به گفته متخصصان، برچسب زدن به هر غذایی به عنوان کاملاً غیرمجاز معمولاً منجر به افزایش هوس برای آن غذا و احساس گناه در زمانی که شما در نهایت آن را می‌خورید، می‌شود.

در عوض، سعی کنید برخی از شرایط رابطه خود را با شکلات تعیین کنید. آن را بچشید و با هدف و نیت و بدون احساس گناه از آن لذت ببرید. جلوی تلویزیون ننشینید و دست خود را در یک کاسه آب نبات شکلاتی بدون ته قرار دهید. در عوض، مراقب باشید که چه زمانی و چرا آن را می خورید. به عنوان مثال، اگر هر روز از یک مربع شکلات تلخ لذت می برید، و برنامه های آخر هفته را در رستورانی با یک دسر شکلاتی معروف در جهان دارید، ممکن است بخواهید از خوردن غذای روزانه خود صرف نظر کنید تا بتوانید در آخر هفته از آن لذت ببرید.

یک رابطه سالم با شکلات به شما کمک می‌کند تا در حد اعتدال و بدون احساس گناه از آن لذت ببرید، نه اینکه بین تلاش برای اجتناب کامل از آن و سپس زیاده‌روی در آن بچرخید.