پاسخ ایمنی پنیر موزارلا مکعبی در برابر عفونت های بدن

موزارلا آمریکایی یا “پنیر موزارلا مکعبی” نیز در ایتالیا جووانی بالارینی روند موفقیت جهانی پیتزا را تجزیه و تحلیل می کند و در مورد تولد تولید پنیر پیتزا در آمریکا و ایتالیا توضیح می دهد.
پیتزا از غذاهای قومی تا غذاهای آمریکایی
طبق افسانه ای از چند دهه پیش، یک جوان آمریکایی که برای اولین بار وارد ایتالیا شده است، می پرسد که نام ایتالیایی «پیتزا» چیست که او آن را یک غذای معمولی آمریکایی می داند که به نظر او در مورد موزارلا نیز صادق است.

تا قبل از جنگ جهانی دوم، پیتزا در آمریکا به ندرت در خارج از جوامع قومی ایتالیایی مناطق شهری لذت می برد پس از جنگ و در طول دهه‌های 1950 و 1960، آمریکا بسیار مرفه‌تر می‌شود، با اقتصادی که با سرعتی بی‌سابقه گسترش می‌یابد.

زندگی آمریکایی‌ها با انتشار خودرو به شدت تغییر می‌کند، سیستم بزرگراه‌ها تحرک را افزایش می‌دهد، مراکز مسکونی بیشتر و بیشتر به حومه‌هایی که در سراسر کشور ایجاد می‌شوند گسترش می‌یابند، و در عین حال فرهنگ غذایی به شدت تغییر می‌کند که متنوع‌تر و چندگانه می‌شود.

قومی، ماجراجویانه و راحت گرا در این چارچوب، ایتالیای کوچک مناطق شهری به حومه های اطراف گسترش می یابد و با گرفتن ایستگاه های خدمات در بزرگراه ها، در سراسر ایالات متحده گسترش می یابد.

پدیده پیتزا هات، یک رستوران زنجیره ای است که در 15 ژوئن 1958 توسط برادران دن و فرانک کارنی در زادگاهشان ویچیتا، کانزاس، پس از پیشنهاد یکی از دوستان ایده کسب و کار، تأسیس شد.

این دو برادر پس از اجاره یک ساختمان کوچک و خرید تجهیزات دست دوم برای تهیه پیتزا، اولین رستوران پیتزا هات را افتتاح می کنند و در شب افتتاحیه، پیتزای رایگان را برای برانگیختن علاقه شهروندان توزیع می کنند و در سال 2020، بیش از سیزده نفر خواهند داشت.

هزاران رستوران پیتزا هات در آمریکا و در بیش از صد و ده کشور در سراسر جهان به این ترتیب آنها به گسترش دانش پیتزا حتی در جایی که مهاجرت ایتالیایی وجود ندارد یا قابل توجه نیست کمک می کنند و این ایده را به وجود می آورد که پیتزا یک غذای معمولی آمریکایی است، مانند همبرگر.