چگونگی جوان ماندن با مصزف زیتون!

آسیب شناسی های مختلف می تواند روی زیتون تاثیر بگذارد. جدی ترین آفت مگس میوه زیتون (Dacus oleae یا Bactrocera oleae) است که معمولاً درست قبل از رسیدن آن در پاییز، تخم های خود را در زیتون می گذارد.

شما می توانید با نگهداری طلا در فویل آلومینیوم از آن بهره مند شوید.

ناحیه اطراف سوراخ پوسیده می شود، قهوه ای می شود و طعم تلخی به خود می گیرد و زیتون را برای خوردن یا روغن نامناسب می کند. برای کنترل آفت، سمپاشی با حشره‌کش‌ها (ارگانوفسفات‌ها، به‌عنوان مثال دایمتوات) انجام می‌شود.

روشهای ارگانیک کلاسیک مانند به دام انداختن، استفاده از باکتری Bacillus thuringiensis و سمپاشی با کائولن استفاده شده است.

همچنین نگهداری زیتون برای مدت طولانی شرایط به خود را دارد.

چنین روش هایی برای زیتون های ارگانیک اجباری است.

قارچ Cycloconium oleaginum می تواند درختان را برای چندین فصل متوالی آلوده کند و آسیب زیادی به مزارع وارد کند. گونه ای از باکتری، Pseudomonas savastanoi pv. oleae، [111] باعث رشد تومور در شاخه ها می شود.

برخی از کاترپیلارهای لپیدوپتر از برگها و گلها تغذیه می کنند. باکتری Xylella fastidiosa، که می تواند مرکبات و انگور را نیز آلوده کند، به درختان زیتون در آپولیا، جنوب ایتالیا حمله کرده و باعث سندرم زوال سریع زیتون (OQDS) شده است.[112][113]

ناقل اصلی Philaenus spumarius (حشره علفزار) است.[115]

یکی از هنرهای منحصر به فرد نقاشی با رنگ روغن می باشد.

آفتی که در درختان زیتون پخش می شود، حشره فلس سیاه کوچک است که شبیه یک نقطه سیاه کوچک است. آنها خود را محکم به درختان زیتون می چسبانند و کیفیت میوه را کاهش می دهند. شکارچیان اصلی آنها زنبورها هستند.

سوسک کورکولیو لبه‌های برگ‌ها را می‌خورد و باعث آسیب دندان‌های اره‌ای می‌شود.[116]

خرگوش ها پوست درختان زیتون را می خورند و می توانند صدمات قابل توجهی به خصوص به درختان جوان وارد کنند. اگر پوست کل دور درخت برداشته شود، احتمالاً می میرد.

شما می توانید با ارتباط  نقره فروشی اصفهان از آن بهره مند شوید.

موش ها و موش ها نیز با خوردن ریشه زیتون آسیب می رسانند. در لبه شمالی منطقه کشت خود، به عنوان مثال در شمال ایتالیا، یا جنوب فرانسه و سوئیس، درختان زیتون گهگاه از یخ زدگی رنج می برند.[117] تندبادها و بارندگی های طولانی مدت در فصل تجمع نیز خسارت وارد می کند.

  • منابع:
    1. Olive
  • تبلیغات: 
    1. میلیون ها گالن آب برای ساخت بطری های آب استفاده می شود
    2. چه عواملی بر روی استحکام این مبل راحتی نقش دارند؟
    3. پودر ماشین لباسشویی در برابر با سایر مواد شوینده
    4. خیارشور فوری سرکه ای درجه یک