کنسرو نخود فرنگی خانگی که میلیاردی فروخته شد

هر نوع نخود نیاز به زمان های آماده سازی و پخت متفاوتی دارد که در زیر به هر یک اشاره شده است:

نخود شیرین تازه (یا باغی) به طور کلی در غلاف فروخته می شود تا تا حد امکان تازه بماند، به این معنی که قبل از پختن نیاز به آماده سازی بیشتری نسبت به کنسرو نخود فرنگی خانگی دارد.

هر غلاف نخود به طور متوسط شامل 5-7 نخود (گاهی اوقات بیشتر یا کمتر) است، بنابراین اگر به دنبال نخود کافی برای تغذیه یک خانواده هستید، برای تولید نخود به مقدار کافی به غلاف نخود نیاز خواهید داشت. این بدان معنی است که زمان آماده سازی اضافی در مقایسه با نخود فرنگی منجمد و کنسرو شده که آماده است، مورد نیاز است.

غلاف نخود فرنگی یک کار آرامش بخش و مفید در آشپزخانه است اگر وقت دارید، به خصوص اگر خودتان نخود فرنگی را در خانه پرورش داده باشید.

نخود تازه فقط 2 تا 3 دقیقه طول می کشد تا در آب جوش پخته شود و هر چه کمتر پخته شود، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری در آن باقی می ماند.

نخود فرنگی منجمد
نخود پوست کنده منجمد نیازی به آماده سازی ندارد و می توان آن را مستقیماً در ظرف آب جوش یخ زده ریخت.

در بیشتر موارد، نخود فرنگی منجمد به سرعت قبل از انجماد از قبل بلانچ می شود تا زمانی که آماده استفاده از آن هستید، پختن آن آسان تر شود.

از آنجایی که نخود فرنگی یخ زده بسیار سرد است، دمای آب داخل ماهیتابه را کاهش می دهد، بنابراین وقتی دوباره جوش آمد، حدود ۲ تا ۳ دقیقه طول می کشد تا نخودها به درستی گرم شوند.

کنسرو

نخود کنسرو شده
مانند نخود فرنگی منجمد، نخود فرنگی کنسرو شده نیاز به آماده سازی کمی دارد و فقط باید قبل از حرارت دادن آبکش شود.

نخود فرنگی های کنسرو شده از قبل پخته شده اند، بنابراین فقط باید در ظرف آب یا مایکروویو گرم شوند.

ذخیره سازی و در دسترس بودن
اگرچه نخود فرنگی تازه خوشمزه است، اما همیشه در دسترس نیست زیرا فصلی است و در همه خواربار فروشی ها ذخیره نمی شود. به همین دلیل است که نخود فرنگی منجمد و کنسرو شده جایگزین مفیدی است اگر نخود فرنگی یک سبزی اصلی در خانواده شما باشد.

وقتی صحبت از ذخیره سازی به میان می آید، نخود فرنگی تازه را می توان بسته به زمان چیدن تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد، در حالی که نخود فرنگی یخ زده را می توان به مدت 12 ماه در فریزر نگهداری کرد و نخود فرنگی کنسرو شده را می توان تا زمان مصرف نگهداری کرد. تاریخی که حدود 2-3 سال است.

بنابراین برای مدت زمان نگهداری، نخود فرنگی کنسرو شده برنده است، پس از آن نخود فرنگی منجمد و سپس تازه، هر چند نخود تازه را می توان بلانچ و منجمد کرد تا تا یک سال ماندگاری داشته باشد.

بهترین برای طعم/بافت
وقتی نوبت به یافتن بهترین نوع نخود فرنگی برای طعم و بافت می رسد، این یک ترجیح شخصی است که تنها با برگزاری یک نظرسنجی برای جلب نظر عمومی می توان آن را کشف کرد.

لطفاً با رای دادن به نوع مورد علاقه نخود شیرین/باغی (تازه، منجمد یا کنسرو شده) به ما کمک کنید و پس از رای دادن، برنده تا کنون مشخص خواهد شد.