استفاده از کتونی قم در مسابقات استانی موجب برنده شدن یک ورزشکار شد

کتونی از اواسط دهه 1950 در همه جا حاضر شدند و به راحتی می‌توان فراموش کرد که کتونی در ابتدا برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند برای عملکرد، راحتی و به حداکثر رساندن عملکرد ورزشی.

کتونی قم به اندازه خود کفش‌های سنتی متنوع هستند، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

دویدن تمرین پیاده‌روی، ورزش‌های زمینی، ورزش‌های میدانی، ورزش‌های زمستانی، ورزش‌های فضای باز، دو و میدانی، و کفش‌های تخصصی (مانند ژیمناستیک، وزنه‌برداری، آب و غیره.

قدمت توسعه کفش به 10000 سال قبل برمی گردد که از نیاز به محافظت در برابر زمین های ناهموار ناشی می شود. مصری ها در سال 2050 قبل از میلاد از صندل برای بازی با توپ استفاده می کردند.

کتونی میخ دار روم باستان به نام «کالیگا» به عنوان سلاح در برابر مخالفان استفاده می شد. ورزشکاران یونانی در المپیک باستان قبل از استفاده از صندل در قرن هشتم قبل از میلاد، دویدن با پای برهنه را ترجیح می دادند.

کتونی قم

تا سال 1860، توجه بیشتری به استایل و مد می‌رفت تا به عملکرد، به‌ویژه برای زنان. کتونی، اگر اصلا پوشیده می شدند، تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند و از سبک های دست ساز و ساخت چرمی کفش های سنتی تقلید می کردند.

برای مثال، چکمه‌های اسکیت، صرفاً اقتباسی از چکمه‌های خیابانی با تیغه‌های سبک ویکتوریایی بودند. گاهی اوقات میله های چرمی برای کشش روی کف کتونی فوتبال قرار می گرفت.

بازیکنان فوتبال و بیسبال قبل از اینکه گیره ها در سال 1890 معرفی شوند و مد، ارتفاع چکمه را تعیین کند، کتونی چرمی بلند یکسان می پوشیدند.

محبوبیت ورزش های تفریحی که قبلاً به طبقه بالای ثروتمند محدود می شد، در اواخر قرن نوزدهم به عنوان پاسخی به افزایش زمان اوقات فراغت توسط عموم مردم گسترش یافت.

علاقه عمومی به ورزش همزمان با دوران ماراتن و آغاز المپیک مدرن بود. ظهور کتونی ورزشی بوم که در سال 1873 اصطلاح “اسنیککر” را به کار گرفت که به دنبال توسعه لاستیک ولکانیزه توسط چارلز گودیر در سال 1839 بود، از اهمیت زیادی برخوردار بود.

از کروکت گرفته تا دویدن، قایق‌سواری، تنیس و دوچرخه‌سواری، این کتونی چندمنظوره با تنوع رویه‌های ساتن، کرباسی، یا رویه‌های چرمی مشکی یا قهوه‌ای، بر مد خیابانی تأثیر گذاشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.