با استفاده از ساعت رومانسون زنانه بند استیل نگین دار چشم سوم خودرا فعال کنید

ساعت اتوماتیک ساعتی است که منبع اصلی حرکت مکانیکی را با حرکات طبیعی بدن کاربر به عقب می‌پیچد اولین مکانیزم سیم پیچ اتوماتیک در سال 1770 توسط آبراهام لوئیس پرلت برای ساعت های جیبی اختراع شد.

اما اولین ساعت مچی «خود سیم پیچ» یا «ساعت رومانسون زنانه بند استیل نگین دار» اختراع یک ساعت ساز بریتانیایی به نام جان هاروود در سال 1923 بود چنین ساعت هایی بدون هیچ اقدام خاصی توسط کاربر نصب می شوند.

در آوریل 2014، گروه سواچ ساعت مچی system51 را راه اندازی کرد این یک حرکت کاملاً مکانیکی دارد که فقط از 51 قسمت تشکیل شده است.


حرکات الکترونیکی که به عنوان حرکات کوارتز نیز شناخته می شوند، جز کریستال کوارتز دارای اجزای متحرک کمی هستند یا اصلاً وجود ندارند توسط اثر پیزوالکتریک به ارتعاش در می آید.

یک ولتاژ الکتریکی متغیر به کریستال اعمال می‌شود که با تغییر شکل آن واکنش نشان می‌دهد، بنابراین به عنوان یک نوسانگر همراه با برخی از اجزای الکترونیکی عمل می‌کند در فرکانس مشخص و نسبتاً پایدار طنین انداز می شود.

اکثر حرکات کوارتز در درجه اول الکترونیکی هستند، اما برای هدایت عقربه های مکانیکی روی صفحه تنظیم شده اند تا یک نمایش آنالوگ سنتی از زمان ارائه دهند، ویژگی که هنوز مورد علاقه اکثر مصرف کنندگان است.

پس از تجمیع صنعت ساعت مکانیکی در سوئیس در دهه 1970، تولید انبوه ساعت های مچی کوارتز تحت رهبری گروه شرکت های سواچ آغاز شد شرکت‌های تابعه سواچ باتری‌های دکمه‌ای (رناتا)، اسیلاتورها (Oscilloquartz، Micro Crystal AG) و مدارهای مجتمع (Ebauches Electronic SA، EM Microelectronic) را برای ساعت‌های مچی کوارتز تولید می‌کنند.

برخی از ساعت های الکترونیکی با حرکت فرد استفاده کننده انرژی می گیرند به عنوان مثال، ساعت‌های کوارتز سیکو با انرژی جنبشی از حرکت بازوی استفاده‌کننده استفاده می‌کنند: چرخاندن یک وزنه چرخان باعث می‌شود یک ژنراتور کوچک انرژی لازم را برای شارژ باتری قابل شارژی که ساعت را به حرکت در می‌آورد، تامین کند این مفهوم شبیه به حرکات فنر خود سیم پیچ است، با این تفاوت که نیروی الکتریکی به جای کشش فنر مکانیکی تولید می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.