با زیتون سبز رودبار به تمیزی دندان خود اهمیت دهید

1. سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع و سالم است
روغن زیتون یک روغن طبیعی است که از زیتون میوه درخت زیتون به دست می آید حدود 24 درصد از ترکیب آن را چربی های اشباع و اسیدهای امگا 6 و امگا 3 تشکیل می دهد.

هچنین لازم به ذکر است که زیتون سبز رودبار از زیتون درجه یک می باشد

با این حال، اسید چرب غالب، که 73 درصد را تشکیل می دهد، اسید اولئیک تک غیراشباع است که برای بدن ما بسیار مفید است. التهاب را کاهش می دهد و از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

ویدیو را تماشا کنید: “چگونه کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی محدود کنیم؟”
2. حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است
علاوه بر اسیدهای چرب مفید، حاوی مقادیر کمی ویتامین E و K نیز می باشد، اما همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان های قوی است که به مبارزه با بسیاری از بیماری های جدی کمک می کند آنها سطح کلسترول را در خون ما کاهش می دهند و در بیماری های قلبی عروقی از قلب حمایت می کنند.

3. خاصیت ضد التهابی دارد
اعتقاد عمومی بر این است که التهاب یکی از عوامل اصلی در بروز بسیاری از بیماری ها است این شامل سرطان، بیماری های قلبی عروقی، متابولیسم غیر طبیعی، دیابت، بیماری آلزایمر، آرتریت و چاقی است کلید اصلی اثر ضد التهابی اولئوکانتال است که در ترکیب روغن یافت می شود و خواص آن با ایبوپروفن مقایسه می شود.

4. به جلوگیری از سکته کمک می کند
سکته مغزی ناشی از اختلال در جریان خون به مغز است که در افرادی که مشکل لخته شدن خون دارند رخ می دهد در کشورهای توسعه یافته، سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر پس از بیماری قلبی است.

در مطالعه‌ای روی 841000 نفر، روغن زیتون تنها منبع چربی‌های تک غیراشباع است که با کاهش خطر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

5. از قلب محافظت می کند
بیماری قلبی عامل بیشترین تعداد مرگ و میر در جهان است معلوم می شود که با رسیدن به روغن زیتون، به سلامت عضله قلب خود اهمیت می دهیم.

غنی بودن اسیدهای چرب غیر اشباع به این معنی است که مصرف روغن زیتون از بدن در برابر فشار خون بالا محافظت می کند، زیرا اسیدهای چرب تأثیر مثبتی بر عملکرد رگ های خونی دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.