تخفیف 60 درصدر لامپ مهتابی سقفی در بندرعباس

اطلاعات بسیار کمی در مورد لامپ مهتابی سقفی قرون وسطایی در دسترس است، اما به نظر می رسد که لامپ های موجود از نوع باز، بشقاب پرنده بوده و به طور قابل توجهی از نظر عملکرد پایین تر از لامپ های بسته رومی بوده اند.

گام بزرگ رو به جلو در تکامل لامپ در اروپا در قرن هجدهم با معرفی یک مشعل مرکزی رخ داد که از یک محفظه بسته از طریق یک لوله فلزی بیرون می آمد .

و با استفاده از جغجغه قابل کنترل بود. این پیشرفت مصادف شد با کشف اینکه شعله تولید شده می تواند با هوادهی و دودکش شیشه ای تشدید شود.

تا اواخر قرن 18، سوخت های اولیه سوزانده شده در لامپ ها شامل روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و پیه، موم زنبور عسل، روغن ماهی و روغن نهنگ بود. با حفاری اولین چاه نفت در سال 1859، لامپ نفت سفید (پارافین در بریتانیا) محبوبیت یافت.

با این حال، در این میان، گاز زغال سنگ و سپس گاز طبیعی برای روشنایی در حال استفاده گسترده بودند.

گاز زغال سنگ در اوایل سال 1784 به عنوان سوخت لامپ استفاده می شد و یک “ترمولمپ” با استفاده از گاز تقطیر شده از چوب در سال 1799 ثبت اختراع شد.

اگرچه گاز زغال سنگ به عنوان ناایمن محکوم شد، اما در اوایل سال 2018 مورد توجه روزافزون برای روشنایی خیابان ها قرار گرفت. قرن نوزدهم، اکثر شهرهای ایالات متحده و اروپا دارای خیابان‌های با گاز و تعداد فزاینده‌ای از خانه‌ها بودند که به سوخت جدید تبدیل شده بودند.

لامپ های گازی اولیه از یک مشعل ساده استفاده می کردند که در آن نور زرد شعله خود منبع روشنایی بود. اما در طول دهه 1820 شکل جدیدی از مشعل معرفی شد که در آن مقدار کنترل شده ای از هوا به جریان گاز وارد می شد.

و شعله ای با دمای بالا اما غیر نورانی تولید می کرد که یک ماده انکساری و غیر قابل احتراق را تا دمای بسیار بالایی گرم می کرد. این منبع نور شد. هر چه دمای مواد بالاتر باشد، رنگ نور سفیدتر و خروجی بیشتر می شود.

در دهه 1880، شبکه‌ای از نخ‌های پنبه‌ای آغشته به نمک‌های توریم و سریم، ماده استاندارد تابش نور مورد استفاده در لامپ‌های گازی بود.

توسعه لامپ های الکتریکی در اواخر قرن نوزدهم باعث گرایش به لامپ های گازی شد و تا سال 1911 تبدیل لامپ های گاز برای استفاده با برق آغاز شد. به زودی برق به سرعت جایگزین گاز برای اهداف کلی روشنایی شد.

با این حال، در انگلستان و اروپا، گاز برای چندین سال بیشتر مورد استفاده گسترده قرار گرفت

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.